Rządowy program PPGR
Do 2 listopada uczniowie z rodzin popegeerowskich mogą ubiegać się o dofinansowanie na sprzęt do nauki zdalnej w ramach projektu grantowego pn. „Wsparcie dzieci z rodzin popegeerowskich w rozwoju cyfrowym”. Dotyczy to nie tylko rodzin zamieszkujących miejscowości, w których funkcjonowały państwowe gospodarstwa rolne, ale też dzieci, wnuków i prawnuków osób, które były zatrudnione w PPGR.
Celem projektu jest wsparcie rodzin popegeerowskich z dziećmi w zakresie dostępu do sprzętu komputerowego oraz Internetu.
Dofinansowanie można otrzymać na:
- sprzęt komputerowy z urządzeniami peryferyjnymi i akcesoriami oraz niezbędnym oprogramowaniem, umożliwiających pracę zdalną, w tym niezbędne akcesoria i oprogramowanie dla osób z niepełnosprawnościami;
- ubezpieczenie zakupionego sprzętu komputerowego;
- usługę zapewniającą dostęp do Internetu na sprzęcie zakupionym w ramach projektu, w przypadku, gdy opiekun prawny wskaże w oświadczeniu na brak możliwości zapewnienia dostępu do Internetu.
O wsparcie dla uczniów mogą starać się rodziny, które zamieszkują miejscowość, w której funkcjonowało niegdyś zlikwidowane państwowe przedsiębiorstwo gospodarki rolnej. Dofinansowanie można uzyskać również, jeśli rodzice, dziadkowie lub pradziadkowie (krewni w linii prostej), a także opiekunowie prawni byli zatrudnieni w zlikwidowanym państwowym przedsiębiorstwie gospodarki rolnej i zamieszkiwali w miejscowości objętej PPGR.
Aby pomoc trafiła do najbardziej potrzebujących, o wsparcie nie mogą się ubiegać te rodziny, w których dziecko otrzymało na własność lub w drodze użyczenia, w ostatnim roku oraz roku poprzedzającym rok złożenia przedmiotowego wniosku (tj. w roku 2020 i 2021), komputer stacjonarny lub przenośny zakupiony ze środków publicznych lub środków organizacji pozarządowych, lub zwrotu kosztów, lub dofinansowania zakupu tych rzeczy.
Żeby ubiegać się o dofinansowanie, trzeba złożyć następujące dokumenty:
- oświadczenie rodzica/opiekuna prawnego dziecka; [.doc, 141.00 kB]
lub
- oświadczenie ucznia szkoły średniej, który osiągnął pełnoletniość. [.doc, 141.00 kB]
Dodatkowy załącznik [.docx, 14.76 kB]
Wniosek w formie papierowej należy złożyć do 2 listopada do godz. 15.00 za pośrednictwem platformy e-puap lub w siedzibie Wydziału Edukacji Urzędu Miasta Łodzi, ul. Krzemieniecka 2 b.
Osobami do kontaktu są: Hanna Belke – Markiewicz tel: 42 638 48 28 i Magdalena Misiakiewicz – Woch tel: 42 637 47 69
W przypadku posiadania dokumentów potwierdzających fakt zatrudnienia krewnego w linii prostej w PGR, można je dołączyć do niniejszego oświadczenia (wymóg nieobligatoryjny). Weryfikacja oświadczeń będzie odbywać się na podstawie dokumentów potwierdzających fakt zatrudnienia krewnego w PGR..